keskiviikko 7. maaliskuuta 2012

Välinekirjoittamista

Nyt, kun olen avautunut kirjoittajana, on aika avata myös vähän välinepuolta. Minkälaisella vekottimella ja minkälaisissa olosuhteissa sisäinen Carrie Bradshawni saa muodon ja koettaa tavoittaa lukijoitaan?

Sanottava on, etten ainakaan ole syyllistynyt "välineurheiluun":



Tähän mennessä olen kirjoitellut keittiön vahakangasliinan (vaikkakin melko uuden) päällä yli 5 vuotta vanhalla Acerilla, josta osa näppäimistä on lähtenyt ns. "parempaan käyttöön", osa ei muuten vain oikein toimi kuin "erikoistekniikkaa" käyttäen. Sen verran on tunnustettava, että urhea mieheni kuitenkin vaihtoi näppiksen ehjään viime viikonloppuna. Joten nyt S-kirjain taas toimii ilman väkivaltaa, hurraa!

Joka tapauksessa, Sex and the City -glamouria näissä olosuhteissa tuskin kukaan näkee ;-)

Jos ja kun nyt kuitenkin olen kirjoittaja, on aika kiinnittää huomiota myös olosuhteisiin. Uskon niillä olevan merkitystä. Se, että tuntuu hyvältä ja ympärillä näyttää kivalta, on inspiraation, luovuuden ja onnistumisen kannalta tärkeä asia.
Nyt varmasti joku ajattelee, että tuohan on helppo (myyn nimittäin siviiliammatikseni tietokoneita), äkkiäkös itselleni pelit ja vehkeet päivitän.

Niin. Olisiko tässä vähän inspiroivampia tunnelmia:

Uusi Dell XPS 13 Ultrabook




Bestå Burs Työpöytä, Ikea


Komar National Geographic Gloriosa -tapetti





Henna Virén on juuri suunnitellut meille uuden työhuoneen ja lastenhuoneen. Olen pitkään haaveillut, että minulla olisi kotonani ihan oma nurkka, johon voisin vetäytyä. Ylläolevat tapetti ja pöytä ovat osa suunnitelmaa. Tykkään! Ja tuo upouusi Dellin XPS 13 on namu. Nyt vain suunnitelma toteutukseen, pala palalta!
 
Minkälaisilla välineillä te kirjoitatte? Uskotteko, että ympäristöllä ja välineillä on merkitystä luovuuden ja inspiraation kannalta?
 
Kiitos Henna :-)

9 kommenttia:

  1. Mä oon mäkki-ihmisiä :) Mulla on "aina" ollut kotona mäkki, töissä useammin taas pc. Kyllä mä vain rakastan mun pientä MacBook Pro:ta, meidän yhteistyö on saumatonta!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. MacBook Pro, se on mullakin ollut mielessä... <3

      Poista
    2. Hyvä valinta! Voin suositella lämpimästi. Prota jaksaa vielä raahata mukana, ei ole liian painava tai hankala kooltaan.
      Ja siis tuolla "töissä" tarkoitin siis vakkaripaikkoja, toimituksia, joissa olen ollut vakkarina. Niissä on työkoneena ollut aina pc, kotona silti mulla on ollut mäkki.

      Poista
  2. Juuri nyt luen tenttiin keittiönpöydällä keskellä kauheita roskaläjiä ja paperipinoja, tyhjiä kahvikuppeja jne. Ei suju lukeminen, mutta ei se kyllä olosuhteista taida olla kiinni ;)

    Mulla on omana koneena MacBook Pro, jonka ostin syksyllä. Eka oma mäkki ja tykkään kyllä kovasti! Mä luulen kuitenkin, että muilla olosuhteilla ei ole ainakaan itselleni niin hirmuisesti väliä. Ehkä mieluiten kirjoittaisin sellaisessa "kulttuurisessa kaaoksessa" eli työhuoneessa, jossa olisi inspiroivia kirjoja, lehtiä, kuvia, harrastusvälineitä jne. Kaunis saisi ympäristö toki olla, mutta tyhjää tilaa en niinkään tarvitse.

    VastaaPoista
  3. Ideaalitkaan olosuhteet ei välttämättä tuo toivottua tulosta. Tsemppiä opiskeluun!

    Kas, sullakin siis MacBook Pro kuten Jennyllä :) Ehkä se on minunkin tuleva työvälineeni ja ystäväni, tuota Dellin uutta ihanuutta kun ei vielä kuukausiin ole saatavilla. Mäkin tykkään inspiroivasta esineistä, mutta viime aikoina olen viehättynyt siitä, että kaiken saisi halutessaan piiloon. Uudessa työhuoneessani tämä on huomioitu!

    VastaaPoista
  4. Siis ihana tuo vahaliina!! Mua kiinnostaisi myös mäkki, mutta kun meillä ollaan niin kovia pelaajia, niin en varmaan koskaan tule tehneeksi tuosta unelmasta totta.
    Mutta: esittelin oman työpisteeni ja kirjoitus-työkaluni blogissani, kun tämä sinun postauksesi inspiroi minua niin kovasti =)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Roz kun tartuit tähän, ehkäpä muutkin innostuvat! Mäkin esittelen oman soppeni sitten, kun minulla se on... Siihen asti inspiroidun vahaliinasta ;)

      Poista
    2. Ihanaa, minä tulen ihan paikan päälle katsomaan sitten, kun tulee valmista! Kauniit värit tapetissa, rakastan vihreän ja punaisen yhdistelmää. Ja tämä meidän kone... on joku Acer-mikä-lie. Taisi teillä käydä niin kuin meilläkin, eli Eero nyppi tästä kahdesti näppäimet irti. Toisella kerralla niitä kaikkia ei saatu enää paikoilleen ja ohjelmiakin hävisi, tekstinkäsittelyohjelmelmaa ei tällä hetkellä ole! Vähän vaikea tehdä tehtäviä opiskelua varten. =)

      Poista
    3. Maria, auts! No, muutaman vuoden kuluttua helpottaa ja tavaroiden hajoamisesta saamme syyttää vain itseämme.... :-D Sisustusprojekti etenee hitaasti, tervetuloa sitä ennenkin jo!

      Poista

Heräsikö ajatuksia? Pienikin kommenttisi tekee minut iloiseksi :-)